Cześć, nazywam się
Natalia Mizerska.
POZNAJMY SIĘ!
Mam na imię Natalia. Jestem mamą na pełen etat.
Oprócz tej najważniejszej życiowej misji, jestem też tutorką i certyfikowaną trenerką zajęć dla dzieci, takich jak Logosensoryka, Sensoplastyka i Matematyka Sensoryczna. Z wykształcenia jestem pedagożką i nauczycielką wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, a od 12 lat pomagam dzieciom w nauce prowadząc tutoring i zajęcia pokazujące jak uczyć się efektywnie.
Robię też inne rzeczy.
Studiuję dietetykę oraz psychodietetykę, ponieważ pracując w szkole oraz indywidualnie z dziećmi i rodzicami zauważyłam, że elementy edukacji zdrowotnej wprowadzane przez nauczycieli podczas lekcji są niewystarczające. A przecież wiedza o tym jak się odżywiać zaprocentuje w przyszłości.
Razem z mężem i dziećmi lubimy podróżować po Polsce i odkrywać nowe miejsca na mapie.
Dużo czytam. Uwielbiam książki papierowe, ale ze względów ekologicznych coraz częściej wybieram te w formie elektronicznej.
Któregoś dnia wpadłam na pewien pomysł.
Zauważyłam, że coraz częściej mówi się o tym, jak będzie wyglądał świat w przyszłości. Pojawia się dużo informacji o nowych technologiach i o rynku pracy, ale za mało mówi się o tym, że to dzisiejsze dzieci będą musiały się w tym świecie odnaleźć. I będą musiały posiadać pewne kompetencje, których szkoła nie uczy lub robi to w niewielkim stopniu. Założyłam konta w mediach społecznościowych (na Instagramie oraz Facebooku) o nazwie @nataliamizerska i edukuję rodziców na temat Edukacji Przyszłości i kompetencji, których będą potrzebowały nasze dzieci. Pokazuję dlaczego powinniśmy wyposażyć je w umiejętności przyszłości i jak to robić.
Pokazuję rodzicom jak mogą skutecznie wspierać rozwój swojego dziecka tak, aby poradziło sobie w przyszłości.
Prowadzę konsultacje dla rodziców, którzy chcą wiedzieć co konkretnie mogą zrobić, jakich strategii użyć, by wspierać umiejętności przyszłości u swojego dziecka.
Z dziećmi spotykam się online i offline na tutoringu, czyli zajęciach, których celem jest wspieranie dziecka w rozwoju uwzględniając jego cechy, talenty, możliwości i zainteresowania. Prowadzę również zajęcia dotyczące efektywnej nauki.
Zawsze chciałam zostać nauczycielką.
Choć miałam w życiu różne pomysły, to uczenie innych było tym, co zawsze lubiłam robić. Być może wynika to też z moich talentów wg Gallupa, gdzie w TOP 5 mam intelekt, indywidualizację, wizjonera, poważanie i dyscyplinę. Gdy w szkole obchodziliśmy Dzień Samorządności i można było przez jeden dzień zastąpić wybranego przez siebie nauczyciela – ja zawsze się zgłaszałam. Gdy trzeba było wytłumaczyć jakieś zagadnienie tym, którzy nie zrozumieli – nie było to dla mnie problemem. Gdy zaczęłam na studiach udzielać korepetycji – poczułam się jak ryba w wodzie! Kontakt 1:1 i rozmowy z uczniami to zupełnie inny wymiar edukacji. Pewnego dnia postanowiłam rzucić wszystko i wyjechałam na drugi koniec Polski – do Krakowa – z jedną torbą i biletem w jedną stronę. Zupełnie sama, bez żadnych znajomości. Szybko się zadomowiłam i tam też znalazłam okazję do dzielenia się wiedzą – zostałam wolontariuszką i prowadziłam zajęcia w świetlicach i domach kultury.
Później była praca w szkole aż do czasu gdy urodziłam pierwsze dziecko. A gdy urodziło się drugie wiedziałam już, że edukacja w Polsce wymaga gruntownej zmiany i nie chcę wracać do tego systemu. Tej zmiany nie da się wprowadzić z dnia na dzień. I tego nie zrobią sami nauczyciele. A my, rodzice, mamy naprawdę duży wpływ na to, co się będzie działo w oświacie. To przecież nasze dzieci uczą się w szkole tkwiącej nadal często w XIX wieku. To nasze dzieci są zestresowane, przemęczone, nierzadko znudzone i pytają „po co mam się tego uczyć?”. To nasze dzieci częściej są otyłe, częściej chorują na depresję, częściej podejmują próby samobójcze. To naszym dzieciom brakuje czasu na realizację pasji albo po prostu nie mają już na nią sił. I to my, rodzice, musimy im pomóc.
Dołącz do mnie na Instagramie i Facebooku i zobacz jak możesz wspierać
rozwój kompetencji przyszłości u swojego dziecka.